Monday 30 January 2017

KUASA SYUKUR: The Law of Attraction - Part 2

Energy diserap selaju kuasa cahaya. Ecewahh!. Ok, saya sambung topik yang saya share malam tadi, Law Of Attraction. Saya rasa raaamai yang tahu point yang saya nak kongsi harini. Especially kalau dia student DAO. Apa yang Anda fikirkan, Anda rasakan, Anda percaya, Anda buat, Semua adalah DOA.
.
Apalagi bila kita buat sesuatu tu dengan FOKUS UNTA bak kata Abang Abu (hehehe.. ampun Abang Abu.. petik nama sat), itulah yang akan tertarik ke dalam hidup Anda seperti besi tertarik oleh magnet. Haaa.. paham ke idok ni? Haa. kompem tergaru garu kepala yang tak gatal kann kann?
.
Orait saya explain detail sket. Untuk menjadi seorang yang berjaya, kaya, bahagia, sihat dan sejahtera, u olls juga harus berpikir dan merasakan kejayaan (feel yang kejayaan tu seolah olah kita dah pun meraih kejayaan tu), kekayaan, sihat, bahagia, dan sebagainya (kene feel apa yang kita impikan tu seolah olah dah pun jadi, dah pun di peroleh).
.
Pendek kata, apa saje yang best-best tu kita setting dan feel macam orang berangan tu la kan. Sebab apa yang best-best, menarik yang best-best. Ingat tu. Dan itu lah yang selalu dilakukan oleh Puak Kaya & Berjaya. Tanya orang sebelah: Awak Puan Kaya ke Puak Miskin??
.
Kebiasaannya mereka yang miskin minda, miskin jiwa dan miskin elmu, tak akan kaya dan terus menerus miskin. Sebab matlamat dan apa yang ada di dalam minda masih lagi kurang jelas dengan apa yang di katakan kuasa Law Of Attraction. Kuasa Tarikan. Tanya orang sebelah: Haa clear dak?
.
Persoalan yang bermain di minda. Boleh ke mereka yang mempunyai minda miskin ni menikmati kekayaan, sedangkan mereka sendiri tidak yakin dan tak pernah merasakannya (tak pernah feel), memikirkannya, mempercayai atau menikmatinya?
.
Mereka fikir nanti "kalau" mereka kaya mereka akan bahagia. Haaa. perkataan 'kalau' tu pun tak boleh guna bila kita betul-betul yakin kita akan berjaya. Kene tukar perkataan "kalau" kepada "MESTI". Apabila kita suka guna perkataan "kalau" maka tidak bahagia-bahagia akhirnya. Tidak kaya-kaya, dan kerana tidak kaya-kaya, jadi tidak bahagia-bahagia. Dan seterusnya, begitulah sehingga hujung nyawa.Tanya orang sebelah: Paham ke paham? Tak paham tak apa? hehehe..
.
Jadi, mereka yang rasa-rasa punyai minda miskin harus "SWITCH". kasi tukar laju laju taw. Tune minda tu. MESTI kaya kerana apa?? kerana ingin bahagia, ingin bahagiakan keramat hidup, ingin bahagiakan orang yang kita sayangi, keluarga dan orang lain, ingin bantu lebih raaamai orang, ingin menjadi penderma tegar dan baaanyak lagi perkara/perkataan positif yang kita boleh setkan dalam minda.
.
~ Alhamdulillah. Settle juga part 2 untuk topik ni. Nanti saya sambung lagi yea.. tungguuuuu!!.. keep on sending energy positive pada saya yea.. saaayangg semua.. Jom klik share laju laju ilmu ni. Nanti saya sambung part 3, part akhir untuk topik Law Of Attraction
.
Wouppsss!. Ada yang nak join geng family KEHPoCi JUTAWAN 769 (Kelab Eida Hasan positive Circle) di telegram? Peluang untung ada dalam group dann direct soal jawab jika ada soalan dan saya akan jawab dalam group juga. Bukan group menjual. tapi group positive circle. Sharing sharing ilmu. Dan pelluang untuk berkenalan dengan lebih dekat. InshaaAllah.
.
link KEHPoCi JUTAWAN 769 :


https://t.me/joinchat/AAAAAEF0IEwOEYkSHCulSg

.
Mudah-mudahan Allah mudahkan segala urusan. InshaaAllah saya cuba buat yang terbaik.
.



Kredit to :
#eidahasan #FounderEHPS #EHPSdihati #FamilyKEHPoCi #ThePowerOfSyukur #anakdidikdrazizanosman

No comments:

Post a Comment