Monday 2 January 2017

DOA SEBELUM MULAKAN BEKERJA/BERNIAGA

"Bersemangatlah dalam hal yang bermanfaat bagimu, dan mintalah pertolongan kepada Allah, serta janganlah lemah." (HR. Muslim)
.

Mulakan hari ni dengan senyuman yang paalingg ikhlas.
.
Alhamdulillah Terima Kasih Allah. Masih lagi kita diberi peluang untuk bertaubat dan memberi manfaat juga inspirasi buat sahabat lain di luar sana. Inshaaallah.
.
Dengan nama Allah,Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.Mudah2an Allah kasihani kita & panjangkn usia kita supaya lebih raaamai lagi yang akan kita bantu dgn produk kita disamping mmbaiki taraf ekonomi keluarga.. Mmbantu Suami/Isteri.
.
Gembirakan anak2 & membuat ibu bapa kita tersenyum bangga mempunyai anak seperti kita. Masyaaallah Alhamdulillah. Nikmatnya rasa. Syukur ya Allah. Ya Wahhab. Yg Maha memberi rezeki..
.
Selawat & salam ke atas penghulu kami Nabi Muhammad SAW, ke atas keluarga & sahabat-sahabat baginda seluruhnya. Hadiahkan Alfatihah buat Nabi Muhammad SAW serta para sahabat nabi serta para solihin. Tak lupa juga kepada pasangan kita serta ibu bapa, mertua, anak-anak, guru-guru, & especially family besar kita #EHPSdihati. Sahabat kita.
.
Ya Allah,sesungguhnya kami memohon ke hadrat-Mu keredaan-Mu dan syurga, & kami memohon kepada-Mu supaya dijauhkan daripada kemurkaanMu & api neraka.
Ya Allah,sesungguhnya kami memohon keampunan & kesejahteraan hidup di dunia & di akhirat.
.
Ya Allah Ya Tuhan kami, kami berlindung denganMu daripada fitnah Dajjal, daripada fitnah kehidupan & kematiaan.
.
Ya Allah Ya Ghaffar, berikanlah rezeki yang mencukupi lagi halal & diberkati, rumahtangga & keluarga yang sangatt bahagia,zuriat penyejuk mata & hati yg soleh & solehah, usia yang berkat, doa yang mustajab, hajat yang tertunai, kesihatan yang berterusan,hutang yang terbayar,keselamatan & kesejahteraan dunia & akhirat.
.
Ya Allah, jemput kami dlm khusnul khotimah, mudahkanlah kami ketika menghadapi sakaratul maut& lepaskanlah kami drpd api neraka.
.
Ya Allah Ya Rahman,kami memohon keampunan ke atas segala dosa-dosa kami,kekhilafan kami sbg manusia biasa,ampuni dosa kedua ibubapa & mertua kami,dosa anak-anak & pasangan kami serta seluruh ahli keluarga kami.Dosa guru guru kami yg masih ada lagi mahupun yg telah telah tiada. Didik hati kami dlm menghadapi liku2 hidup.Aminn Ya Rabb.
.




 *CREDIT TO FOUNDER EHPS*
.
#EHPSdihati
#EidaHasan
#AdaraAjeNoBedak

No comments:

Post a Comment