Wednesday 4 January 2017

TIPS FOUNDATION TAHAN LAMA

Macam mana nak buat supaya mekap FOUNDATION kite lebih tahan lama?

1. Bersihkan wajah selalu.
Wajah yang bersih memberi efek tau pada pemakain mekap. Dengan kulit wajah yang bersih FOUNDATION senang lekat sempurna tanpa ada penghalang sebarang kekotoran seperti debu atau kotoran lain. Biasakan cuci muka dengan air sejuk dan gunakan SKINCARE yang bersesuaian dengan jenis kulit.

2. Gunakan Toner & Pelembap
Selesai mencuci muka, pastikan korang biarkan kulit muka dalam keadaan lembap tak berapa basah dan dap-kan toner diikuti dengan menyapu pelembapyang biasa digunakan

3.  Sunblock
Lepas pakai pelembab , seterusnya pakai sunblock. Sunblock berfungsi untuk melindungi wajah anda dari bahaya sinar matahari. Pilihlah sunblock dengan SPF 40. Sunblock dengan kandungan SPF 40 tersebut sesuai untuk kulit orang asia.

 4. Untuk hasil yang lebih sempurna anda boleh menggunakan alas bedak @ foundation yang sesuai dengan jenis kulit wajah anda. Ketika menggunakan foundation, sapukanlah secara merata pada wajah anda sampai dengan bahagian-bahagian yang tersembunyi seperti dahi yang tertutupi oleh rambut. Juga bahagian rahang.

5. Apabila  selesai dengan foundation. Anda boleh apply bedak tabur @ loose powder. Ketika menyapu bedak, pakaiah dengan cara menepuk-nepuk dengan perlahan. Untuk hasil yang lebih merata anda boleh menggunakan dengan span @ berus. Agar cela yang ada pada wajah tertutup dengan sempurna. Anda juga boleh menggunkan bedak padat @ compact poder.

Nah, itulah cara memakai bedak yang benar agar rata dan tahan lama. Dengan begitu maka kecantikan wajah anda akan bertahan lama. Semoga bermanfaat.

Atau nak lagi mudah anda boleh try cuba ADARA FOUNDATION.

- Tidak berminyak
- Mudah sekata
- SPF 40 
- Kaya dengan vitamin E-
- Mesra solat
- NO PARABEN



Sekarang tengah ada Year End Sale.
Harga Adara hanye RM72 sahaja.
Pos RM8(SM), RM10(SS)
Harga sebenar RM76.90

Calit calit gebu, calit calit gojez. 
Sesuai untuk semua jenis kulit. 
Adara tahan lama, 5-6 bulan. 

U olls akan dilayan dengan fenuh kasyehh syayang. Haa. Gitew


Wasap 011-21663769

atau Klik pada tab NEGERI pilih kawasan yang mana berdekatan dengan anda untuk anda COD (Cash on Delivery)

Year End Sale berakhir pade 6/1/2017.
Soooooooo cepatan!!!!!!!

No comments:

Post a Comment