Friday 31 March 2017

MARI BERZIKIR

🌼HAYATILAH 🌼🌼🌼

الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِن دِينِكُمْ فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الْإِسْلَامَ دِينًاٌ
Ertinya:
"Pada hari ini telah kusempurnakan untuk kamu agamamu, dan telah Ku-cukupkan kepadamu nikmat-Ku, dan telah Ku-redhai Islam itu jadi agama bagimu".

(Surah Al-Maidah, ayat 3)

Selawat dan salam keatas junjungan kami Nabi Muhammad SAW serta ahli dan para sahabatNya. Segala puji pujian hanya untukMu Ya Allah Ya Rabbal Alaamiin.

Mari Berzikir
(Damailah Hati)
YA ALLAH YA ALLAH


🌞🌞
Biasakan langkah pada hari jumaat ini dengan perbanyakkan Zikrullah.


"Ya ALLAH permudahKan urusanku. Jadikan urusanKu hari ini sebagai ibadah. Berkati setiap langkahKu dan jauhi langkahKu daripada perkara yang sia-sia dan mendatangkan kemurkaanMu Ya Allah. Ya Allah aku bersyukur masih bernafas lagi. Berikan aku sepasang mata yang mampu melihat kebaikan orang lain. Sekeping hati yang mampu memaafKan kesalahan, minda yang mampu melupakan kepahitan dan jiwa yang tidak pernah Rapuh dalam mengingatiMu Ya Allah"
.
Bila kita ingat Allah, Allah Pasti Mengingati kita. Akhlak yang baik itu sahaja sudah menjadi satu dakwah. Belajar daripada kesilapan itu bagus. Tapi sekiranya kita terus melakukan kesilapan dengan alasan untuk belajar ianya boleh memusnahkan masa depan . Ilmu tidak akan mencari kita. Tetapi kita perlu mencari Ilmu. Hadapilah nikmat ALLAH swt dengan syukur dan terimalah musibah dengan sabar.
.
JANGAN lupa. Senyum itu kan satu sedekah yang paling mudah.




.
Salam kasih sayang bisikan pembuka rahsia hati dan jiwa. 😍😍😍


Kredit to:
~Eida Hasan~ #FounderEHPS #EHPSdihati

No comments:

Post a Comment