Monday 13 November 2017

UJIAN/HALANGAN/DUGAAN KEJAYAAN

Bismillahirrahmanirrahim. Selamat pagi & salam Jumaat yang barokah buat sahabat kesayangan Bb semuanya. Semoga harini lebih baik dari hari semalam, Dan rezeki kita melimpah limpah lebih dari hari sembelum ni. Allahumma Amin. InshaaAllah. 
.
Bb nak tanya ni, pernah tak u ollz perasan ramai antara kita kurang melahirkan rasa syukur. Kurang ucap syukur. Ni la yang guru selalu sebut kufur nikmat. 
.
Sebab apa Bb kata kufur nikmat? Sebab lebih banyak kita lebih banyak mengeluh dari bersyukur. Walhal tak sedar. Banyak dah yang Allah dah beri pada kita sempanjang kita hidup.
.
Kita tak sedar semua apa yang hadir disebalik kejadian/peristiwa. Waima baik atau buruk semua dari Allah. Kalau kita komplen itu dan ini, sama juga macam kita tak setuju dengan apa yang Allah dah atur. Walhal, tu yang terbaik buat kita.
.
Kadang kejadian sedih, kejadian yang mengguris jiwa, kejadian menyakitkn hati, kejadian kerugian dalam bisnes, kejadian di rompak, kejadian apa sekali pun. Kejadian menang cabutan sebiji kereta merc, semua Allah atur untuk dekatkan kita dengan Dia.
.
Mungkin juga kita kurang sujud pada Dia. Kurang buat aduan pada Dia. Kurang syukur pada Dia. Dia rindu kita. sebab tu wujud ujian.
.
Sepatutnya, bila ditimpa ujian tu kita ucap Alhamdulillah, jangan banyak komplen. Takleh asyik tak setuju itu dan ini. Lebihkan penyerahan diri padaNya..
.
Dugaan datang silih berganti. Umpama ombak di pantai. Sekali datang adakalanya ombak yang besar. Adakalanya ombak yang kecil. Namun kita hatus kuat dan jangan henti ucap syukur pada Allah. Cuba lah buat. InshaaAllah jiwa sahabat semua akan lebih tenang..
.
Sekarang dah tahu apa nk buat kan? Jangan main biola sangat. Kalau rasa down, jom join team #janaduitdenganEHPS, sure tak ada masa nak main biola sangatt, macam kene karen selalu semangat datang bertubi tubi. InshaaAllah.
.
Kita letakkan Allah di depan, kita aari Allah. Mohon komen yang positif apa saja untuk sesama send positif energy. Anda Kaya & Berjaya. AllahummaAminn.
.
I love u guys.. Alhamdulillah


Image may contain: text
.
#BbEidaHasan
#TipsEida

No comments:

Post a Comment