Saturday 30 September 2017

BIG WHY KITA APA?

Terobek pagi tadi. Alhamdulillah bulan ni spent time dengan family ajak umi abah sekali bercuti 3hari 2 malam kat Bayou Lagoon Park Resort Melaka. 

Ajak sekali dek lin Nik Nur Adilin & Cik Sha bersama family masing masing. Lepak borak sampai kol 2 pagi. Sharing sharing. 
.
Syukur semua happy walau ada sikit insiden tak dirancang, namun semua happy. Alhamdulillah.
.
2 hari tak dapek nak rakam sebab Bb ngan abg bob pun join berendam sama. Pagi tadi baru dapat rakam moment ni. 




.
Masa kecik ni la nak kena simpan kenangan kenangan dengan anak anak. Bila diorang dah besar esok esok, tenguk balik sweet moment gini rasa hiba, rasa terharu, rasa bersyukur.
.
Sedar tak sedar dah 6 orang dah anak anak Bb bersama mr pilot Bb abam bob cayang. Hihi. Inshaaallah cinta hati Bb sampai syurga.
.
Ouchhh! Hati tisu sungguh laa Bb ni. Adehhh. Tetiba macam potong bawang plak. Time ni laa datang jawapan camne kasih sayang isteri dengan suami. Kasih sayang ibu dengan anak anak, kasih sayang anak dengan ibu bapa.
.
Semua tu kita leh sampaikan dengan bahasa tersirat, "Apa yang kita leh buat untuk mereka? Kenapa kita kena berjaya?, Apa yang perlu kita lakukan? ".
.
Soalan soalan tu lah sebenarnya yang akan tentukan tahap kesungguhan kita.
.
Jika kita bekerja, untuk siapa? Jika kita berniaga, untuk siapa? Untuk gembirakan siapa? Kenapa kita buat tu? Mesti ke kita buat tu? Kenapa kita?
.
Renung renung kan, dah tahap mana effort kita. Kalau dapat jawapan, ce komen sket.
.
Kot Bb jumpa jawapan yang sama spesis dengan Bb ke kannn? Anda Jutawan luar biasa. Allahumma Aminn.

Coretan:
#BbEidaHasan
#KenapaMestiBerjaya
#BigWhy

No comments:

Post a Comment