Sunday 10 September 2017

NAWAITU BISNES

Lately ni Bb kerap post iklan. Kadang hard kadang soft. Posting ni agak panjang. Harap ada yang sudi baca sampai habis. Hihi.
.
Bb start 'sharing' info pasal produk Bb sebab ramai piyem Bb tanya produk apa yang Bb jual? Sebab Bb sebelum ni asyik la dok sharing ilmu & motivasi.
.
Sampai sahabat Bb tak tahu apa biz yang Bb buat sampai sale berjuta sebulan.
.
Sehinggalah pada suatu hari yang indah, Bb berbalas email dengan mentor Bb. Kata mentor "tak salah awak nak sharing tapi yang salah, awak ada produk yang bagus."
.
Mentor sambung lagi, "Saya sendiri pun amal produk awak setiap bulan wajib order, produk produk awak dah ada ratus ribu testimoni sejak 5-6 tahun lepas. Dah proven dapat selesaikan masalah orang dengan izin Allah".
.
"Namun, raaaaamai sahabat awak tak tahu betapa bagusnya produk awak itu. Berdosa tak beritahu tau! Siapa tahu, sahabat efbi awak yang ada total 20k fren & followers tu dapat selesai masalah. Kan lebih berkat dan lebih maju lagi bisnea awak".
.
"Dah la produk awak tu murah giler. Saya suruh awak taruk harga atas rm100, awak taruk bawah seratus. But isokey jika awak target sahabat marhein pendapatan sederhana."
.
Katanya lagi, "Tak payah hiraukan lalat, langau, biawak, yang tak suka aktiviti sharing info produk awak tu. Mereka tak support, mereka left. Hashtag sahabat dari neraka." Kikiki. Lucu lucu sentap gitu.
.
"Jika mereka support, mereka akan like posting awak tanda support bisnes awak. Isokey kalau tak beli pun. Siapa tahu, one day dia ditimpa masalah yang produk awak boleh bantu. Betul tak?"
.
"Soooo, sila hiraukan insan yang raaaamai yang ada masalah yang nak diselesaikan. Jangan selfish Eida,"
.
"Jangan hadap target sale berjuta juta sangat tapi target berapa ramai sahabat awak, yang awak nak bantu dan dah bantu. Mana pergi nawaitu awak yang kata nak bantu raamai orang tu? ".
.
Fuyyooohhh. Macam kena renjatan letrik rambut tegak ke atas dah rasa. Bb ingat Bb dah betul. Rupanya tak cukup betul. Ada betulnya ayat mentor Bb tu. U olls setuju tak? Sebab Bb setuju. Omputeh kata 2 thumbs up.
.
Tu sebabnya kita perlu mentor untuk menasihati. Jika kita tersasar, dia tarik semula ke lorong yang betul. Dan khidmat itu percuma. Lillahi taala. Semua kerana Allah. Allahu.
.
Atas nasihat beliau, Bb akan sharing ilmu sesambil selit info produk Bb dan apa yang boleh dibantu.
.
Produk ni asbab, semua produk yang dijual kat luar sana pun bagus. Sampai Bb pun rasa nak jualkan produk diorang. Ada yang Bb dah join jadi pengedar pun. Haha.
.
Bezanya produk produk ni, samada serasi atau tidak dengan tubuh individu yang amal produk tu. Yang penting kita dah beritahu apa yang kita boleh bantu. Dan yang penting ikhtiar kannn?
.
Biasanya Bb akan kaitkan dengan testimoni dan kisah benar. Bb tak suka hardsell sangat. Kekadang je la kalau takde idea menulis, baru la Bb hardsell tapi jarang sekali la.
.
Ustaz pun ada pesan, produk bidara awak bagus. Sekarang ni raaamai manusia yang suka berkawan dengan jin. Siapa yang tak nak berkawan dengan jin, jin kacau. Santau mantau. Tuju tuju la angin merah laa. Voodoo laa. Maciam maciam secara haluih. Time tu la berguna produk bidara awak tu Eida.
.
Hurmm.. Inshaaallah Bb akan cuba bantu sahabat Bb. Kita kena kaya sebab nak bantu ramai orang yang memerlukan. JIHAD BISNES KERANA ALLAH.
.
Ada yang nak join Bb tambah income? Start dengan DS dulu yea. Sila piyem tepi ikat reben ngan munge color pink purple ea.
.
E'eh terpanjang pulaks celoteh Bb ni. Mahap la yea. Hikhik.
.
Sahabat belajar sesuatu tak dari posting Bb ni? Bb doakan sahabat Bb dikurniakan rezeki yang banyak melimpah limpah. Bebas semua hutang piutang. Semakin kaya dan maju jaya. Serta panjang usia dan rezeki kesihatan yang baik. Allahumma Aminnn Ya Allah Ya Mujib.
.
#BbEidaHasan
#BisnesUntukBantuOrang
#SilaMereput
#SahabatDariNeraka

No comments:

Post a Comment