Wednesday 16 November 2016

TIPS mudah untuk kulit FLAWLESS

Baiklah, sekarang kakak senaraikan bahan-bahan organik dan kehebatannya untuk kulit. Tak perlu lakukan setiap hari, cukup sekadar dua hingga tiga kali seminggu bergantung pada kesesuaian kulit. Tapi jangan risau, bahan organik tidak akan merosakkan kulit uols.

Tapi kalau nak mudah & jimat time bole pergi ke FB Page  

https://www.facebook.com/glowinggorgeous.HQ/

Boleh dapatkan teros 

SKINRICH CRYSTAL BEAUTY 769 ADARA FOUNDATION

Wasap/SMS 011-21663769 @ Rujuk Tab NEGERI umtuk cari pengedar yang berekatan dgn anda.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------


 1. Masker tomato.
Tomato mengandung vitamin A, C, dan E yang cukup terkenal mampu merawat kecantikan kulit.

Caranya dengan membersihkan wajah terlebih dahulu, setelah bersih, sapukan masker secara merata keseluruh bahagian wajah, tepat pada bahagian pori yang besar buat lembut selama 10 minit, biarkan masker tersebut bekerja selama 45-60 minit, kemudia bilas dengan air hangat.


 



 2. Ais batu.
Ais batu bukan hanya menyegarkan disaat cuaca panas, sifatnya yang sejuk boleh mengecilkan pori-pori di wajah dengan cepat dan alami.

Sediakan ais batu, bungkus ais batu dengan kain sampai mengeluarkan air, tepek-kan ais batu yang telah dibungkus tersebut pada bahagian wajah, gosok secara lembut selama 15 minit dan lakukan rutin setiap pagi.



5. Lemon
Ia membantu membersihkan wajah, mencerah dan menanggalkan kulit mati. Kandungan Vitamin C mampu mengurangkan tanda hitam dan membantu mendapatkan tona kulit yang sekata, cerah dan berseri.

Perah sebelah lemon, sapukan jusnya ke seluruh muka dan leher. Biarkan selama 10 minit dan bilas dengan air sejuk. Lakukan tips ini 2-3 kali seminggu.

Tip kedua: Campurkan jus lemon dengan madu asli dan sapukan di wajah kamu. Biarkan selama 15-20 minit sebelum mencuci dengan air.

Cuba juga amalkan minum segelas air suam dengan perahan jus lemon setiap hari selepas bangun tidur untuk proses detoks tubuh. Ini disarankan 100% untuk kamu yang selalu lesu dan kulit kusam.
3. Timun.
Timun mengandungi air yang cukup tinggi, kandungan air inilah yang bersifat sejuk dan mampu mengecilkan pori wajah. Selain membantu mengecilkan pori wajah secara alami, masker timun juga cukup berkhasiat untuk mengatasi minyak yang berlebihan.

Dengan membersihkan wajah dengan pencuci muka yg biasa digunakan, sapukan masker timun tadi keseluruh bahagian wajah secara merata,urut lembut secara bulatan dalam 10-15 minit, biarkan masker tersebut bekerja selama 30-45 minit, kemudian bilas dengan menggunakan air suam sampai bersih.
 
 4. Madu.
Madu ini mengandungi khasiat penting yang sangat diperlukan oleh kulit, termasuklah mengecilkan pori-pori wajah.

Cara membuatnya dengan membersihkan wajah dulu dengan sabun muka yg biasa digunakan, sapukan masker madu tadi secara merata ke seluruh bagian wajah, urut kulit wajah dengan lembut selama 10-15 minit, kemudian bilas menggunakan air suam.
 
 

#ehpsdihati
#pengedarehps
#stokisehps

No comments:

Post a Comment