Monday 10 October 2016

PCOS

Tahukah Anda PCOS Mengganggu Kitaran Haid & Menjadi Punca Sukar Hamil ??
Tentu ramai yang tak tahu apa itu PCOS kan..dan bagi pengidap itu sendiri tak menyedari yang dia sebenarnya ada masalah PCOS..itulah punca ramai wanita sukar hamil..
Apakah Polycystic ovarian syndrome (PCOS)??
Penyakit ini disebabkan oleh ketidakseimbangan hormon di dalam badan, di mana terdapat berlebihan hormon lelaki dan insulin di dalam pesakit. Ini boleh mengakibatkan kitaran haid yang tidak teratur disebabkan tiada ovulasi, haid yang berpanjangan dan banyak, kemandulan, obesiti, pengangguan metabolisme gula dan kolesterol.
Kenapakah pesakit PCOS sukar hamil??
Ini disebabkan masalah ovulasi di kalangan pesakit PCOS. Tiap-tiap bulan, folikel kecil akan berkembang dan matang di dalam kilang telur, ovulasi akan berlaku apabila folikel itu matang dan dilepaskan ke dalam saluran peranakan. Akan tetapi apabila berlaku ketidakseimbangan hormon di dalam badan, i.e hormon lelaki dan insulin yang berlebihan, ini akan menyebabkan gangguan pada perkembangan dan kematangan telur. Ovulasi tidak akan berlaku dan kitaran haid terganggu. Oleh itu, pesakit akan lebih sukar untuk hamil.
 
 
Bagaimana Superrich Puteri Vanilla (SPV) dapat membantu anda??
• menyuburkan rahim umpama baja gred A++
• mengatasi masalah haid tidak teratur dan senggugut
• membersihkan vagina dari keputihan dan bendasing
• memperbetulkan kedudukan rahim
• menguatkan otot rahim
 
Nak tau lagi detail Pasal Puteri Vanilla (SPV)?
Whatsapp admin 018-2777794 atau rujuk tab NEGERI untuk cari PENGEDAR/STOKIS yg berdekatan dgn anda.
 
 

No comments:

Post a Comment